شماره تماس: 09166228323 - 09165265638

تزئینات راه پله با جذاب ترین ایده ها (قسمت پنجم)

تزئینات راه پله تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت خانه های دوبلکس دارد. امروزه تنوع بسیار بالا در متریال های مورد استفاده در طراحی و اجرای راه پله ها، موجب شده تا جایگاه ویژه ای در دکوراسیون داخلی پیدا کنند. به همین منظور آشنایی با ایده های جذاب تزئینات راه پله و تزیین زیرپله، می تواند در زیباتر شدن دکوراسیون داخلی فضا، موثر باشد.

تزئینات راه پله تنها به معنای تزیین پله ها نیست. تزیین دیوارهای کنار راه پله و زیر پله ها نیز می توانند، بخشی از تزئینات راه پله محسوب می شوند. به همین دلیل از ایده های جذاب جهت تزیین راه پله ها، می توان به استفاده درست و تزیین زیر پله ها نیز اشاره نمود. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را ایده ای از تزئینات راه پله به وسیله طراحی زیر پله، آشنا کنیم.

تزیین زیر پله
تزیین زیرپله

تزیین زیرپله

در بسیاری از مواقع به دلیل کمبود فضا برای اجرای راه پله ها، نمی توان از تزئینات بسیار زیادی برای راه پله ها اشاره نمود. از طرفی در برخی مواقع ممکن است برای کاربرد بیشتر فضا، زیر پله ها را نیز مورد استفاده قرار داد. طراحی زیبای زیر پله ها می تواند ایده ای جذاب برای تزئینات راه پله ها، محسوب شود. به تصویر بالا نگاه کنید. از فضای زیر پله برای نگهداری برخی از وسایل و فضایی تحت عنوان کتابخانه استفاده شده است. در این ایده علاوه بر اینکه از فضای پرت زیر پله به درستی استفاده شده است. از آن تحت عنوان فضایی برای تزئینات راه پله نیز، استفاده شده است. البته می توانید برای زیباتر شدن فضا از یک چراغ دیواری نیز استفاده نمایید.

اما توجه داشته باشید که در صورت استفاده همزمان از تزئینات دیواره های راه پله به همراه تزیین زیر پله، نه تنها زیبایی حاصل نمی شود. بلکه موجب آشفتگی و شلوغی بیش از اندازه راه پله ها خواهد شد. بنابراین در صورتی می خواهید راه پله ها را تزیین نمایید. فقط یکی از بخش های تزیین راه پله را مورد توجه قرار دهید. مانند زیر پله، کف پله، دیوارها، نرده و … در غیر این صورت ممکن است شلوغی بیش از اندازه تزئینات راه پله، موجب از بین رفتن زیبایی هر کدام از آن ها و در نهایت جذابیت راه پله شود.

تزیین پله و زیرپله
تزیین پله و زیرپله

تزیین پله با رمپ

به تصویر بالا دقت کنید. در این ایده علاوه بر راه پله های معمولی و استاندارد، بخشی شیب دار به منظور فضای بازی نیز ایجاد شده است. این ایده یکی از جذاب ترین و در عین حال کاربردی ترین ایده های تزیین و طراحی راه پله، برای خانواده هایی است که، فرزند کوچک دارند. از طرفی برای جابجایی وسایل سنگین نیز می توان از این رمپ طراحی شده کنار راه پله ها استفاده نمود.

بسیاری از افراد فکر می کنند که برای طراحی این ایده، نیاز به فضای بسیار گسترده ای دارند. در صورتی که اگر به تصویر بالا دقت کنید. متوجه خواهید شد که فضای اشغال شده توسط راه پله نسبت به راه پله های معمولی تغییری نکرده است. تنها تفاوت آن بیشتر شدن عرض راه پله ها است. در صورتی که به راحتی می توان از فضای زیر پله به عنوان فضای مطالعه و یا کار نیز استفاده نمود. در این ایده با استفاده از نرده هایی با ارتفاع بلند علاوه بر محافظ راه پله، فضای زیر پله را نیز تفکیک نموده است. که می تواند جذابیت منحصر به فردی ایجاد نماید.

نکته قابل توجه در رابطه با این طراحی و یا تزئینات راه پله، هزینه اجرای آن است. که نسبت به دیگر ایده های تزیین از هزینه نسبتا بیشتری خواهد داشت.

سایر بخش ها

در صورت تمایل این مقاله را دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Share on telegram
Telegram
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Print