شماره تماس: 09166228323 - 09165265638

تزئینات راه پله با جذاب ترین ایده ها (قسمت دوم)

زمانی که قرار به بازسازی و طراحی خانه ها باشد. معمولا راه پله ها از جمله مواردی هستند که در نظر طراح پررنگ می شوند. از آنجایی که تغییر راه پله ها کار نسبتا دشواری می باشد. بهترین کار برای ایجاد تغییر استفاده از تزئینات راه پله است. در اینگونه مواقع شاید فکر کنید که ایده های زیادی جهت تزئینات وجود ندارد. اما باید گفت ایده های جذاب و در عین حال ساده بسیار زیادی وجود دارند که، می توانند موجب جذابیت بیشتر راه پله ها شوند. در ادامه به بررسی یکی از این ایده ها خواهیم پرداخت.

تزئینات راه پله

ایده ی جذاب تزئینات راه پله

یکی از جذاب ترین ایده ها، استفاده از نورپردازی است. نورپردازی در هر بخشی از ساختمان چه در طراحی فضای خارجی مانند پیاده روها، دیوارهای ورودی و … و چه در فضاهای داخلی مانند کفپوش ها، دیوارها، سقف ها و … از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین از نورپردازی می توان در هر سبک طراحی استفاده نمود. طراحی و تزیین راه پله ها نیز از این قاعده جدا نمی باشند.

برای درک بهتر کافی است به تصویر بالا دقت کنید. در این راه پله ها از نورهای مخفی در ارتفاع هر پله استفاده شده است. که علاوه بر روشنایی راه پله ظاهر بسیار جذابی ایجاد نموده است. شما می توانید با توجه به طراحی دیگر بخش های داخلی از این نورپردازی روی دیواره راه پله، روی کف پله ها و یا حتی نرده ها استفاده نمایید. این ایده می تواند علاوه بر جلوه بصری بسیار قوی، ایمنی حرکت در راه پله ها را نیز افزایش دهد. همانطور که گفته شد از این ایده می توانید در تمامی سبک های معماری استفاده نمایید. اما از این نوع از تزئینات در سبک های مدرن بیشتر استفاده می شود.

سایر بخش ها:

در صورت تمایل این مقاله را دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Share on telegram
Telegram
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Print