شماره تماس: 09166228323 - 09165265638

تزئینات پله با جذاب ترین ایده ها (قسمت سوم)

طراحی و تزیین راه پله ها از تکنیک های نسبتا کم هزینه ای می باشد که، می تواند در ایجاد تغییر و زیبایی فضا بسیار تاثیر گذار واقع شود. به همین دلیل در صورتی که اقدام به بازسازی و یا طراحی دکوراسیون داخلی نموده اید. تزئینات پله ها را فراموش نکنید. شاخص و نمایان بودن ظاهر راه پله ها در فضاهای داخلی، موجب افزایش حساسیت نسبت به طراحی و تزیین آن ها شده است. به همین دلیل در ادامه شما را با ایده ای جذاب در رابطه با تزئینات پله، آشنا خواهیم نمود.

تزئینات پله

ترکیب متریال ها

یکی از ساده ترین و در عین حال منحصر به فردترین ایده جهت طراحی و تزیین راه پله ها، استفاده از تکنیک ترکیب متریال ها است. برای درک بهتر این ایده کافی است به تصویر بالا توجه نمایید. در طراحی این راه پله چه متریال هایی را مشاهده می کنید؟ شاید اگر پیش از دیدن تصویر به شما گفته می شد که نیمی از پله ها را با استفاده از سنگ های طرح بتن و نیمی دیگر را با استفاده از چوب و در نهایت نرده ها را با استفاده از فلز اجرا نمایید. در هیچ شرایطی آن را نمی پذیرفتید.
ولی پس از مشاهده تصویر به جذابیت این ترکیب پی خواهید برد. این ایده ساده ترین روش برای طراحی و تزئینات پله است. اما می بینید که می تواند یکی از جذاب ترین عناصر در طراحی دکوراسیون های داخلی محسوب شود. در طراحی این راه پله از ترکیب سنگ و چوب برای ساخت پله ها و از ترکیب فلز و چوب برای طراحی و ساخت نرده ها استفاده شده است. این ایده می تواند از طرفداران بسیار زیادی در طراحی های مدرن برخوردار شود. از طرفی با استفاده از یک گل طبیعی و تاثیر گرفتن از سبزی آن، می توانید جذابیت راه پله ها را چندین برابر نمایید.

تزئینات پله با نرده های طولانی

نرده های طولی

به تصویر بالا نگاه کنید! چه تفاوتی میان طراحی این راه پله با راه پله های معمولی می بینید؟ تزئینات راه پله همیشه به معنای اضافه کردن چیزی اضافه تر از پله ها و نرده نیست. در برخی مواقع می توان این تزئینات را از دل طراحی راه پله ها بیرون کشید. در طراحی این راه پله به جای استفاده از نرده های استاندارد با ارتفاع معمول 80 تا 90 سانتی متر، از نرده های طولی استفاده شده است که، ارتفاع آن ها تا سقف ادامه پیدا کرده است. در این طراحی از فضای زیر پله برای استحکام راه پله ها استفاده نشده و به جای آن نرده های متصل به سقف می توانند امنیت لازم را برای راه پله ها ایجاد نمایند. این ایده در نهایت سادگی، راه پله ای منحصر به فرد ایجاد نموده است. که انتخابی بسیار جذاب برای سبک های مدرن محسوب می شود. بهترین ترکیب متریال در طراحی و اجرای این سبک راه پله، استفاده از چوب (کف پله) و فلز (نرده) و یا فلز (کف پله) و فلز (نرده) است. جذابیت این طراحی موجب شده است تا تزئینات راه پله در خود طراحی ایجاد شود. به همین دلیل دیگر نیازی به اضافه نمودن المان های دیگر نخواهد بود.

سایر بخش ها

در صورت تمایل این مقاله را دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Share on telegram
Telegram
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Print