شماره تماس: 09166228323 - 09165265638

طراحی پله گرد مزایا و معایب آن (قسمت سوم)

طراحی پله گرد می تواند یکی از مناسب ترین انتخاب های طراحی خانه های دوبلکس باشد. زیرا علاوه بر زیبایی از استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار است. به طور کلی طراحی پله گرد یکی از شاهکارهای معماری محسوب می شود. در ادامه قصد داریم شما را با مزایا و معایب طراحی پله گرد، بیشتر آشنا کنیم.

طراحی پله گرد

مزایا و معایب طراحی پله گرد

  • طراحی پله به گونه ای است که، می توان از آن در تمامی سبک های معماری و با استفاده از متریال های مختلف اجرا نمود.
  • مواد و مصالحی که در ساخت پله های گرد به کار رفته، موجب افزایش مقاومت و طول عمر آن ها می شود. همچنین ساختار دایره ای این پله ها، نقش بسیار موثری در افزایش ایمنی پله ها دارد.
  • از طرفی طراحی پله گرد به گونه ای است که، می تواند موجب دسترسی آسان به بخش های دیگر شود. به طور مثال برخی از خانه ها دارای انبار هستند که ممکن است ورود و دسترسی پیدا کردن به این فضا سخت باشد. پله های مارپیچ موجب دسترسی آسان تر به این فضاها می شود.
  • در برخی از خانه ها طبقات اشکوب استفاده شده است. که معمولا دسترسی این طبقه به سایر طبقات خونه نسبتا سخت است. پله های گرد قابلیت نصب و استفاده در این طبقات را دارند. به همین دلیل دسترسی طبقه اشکوب به دیگر طبقات را آسان می نماید.
  • از دیگر مزایای پله گرد می توان به ایمنی پله ها در برابر آتش سوزی و خطرات احتمالی اشاره نمود.
  • همچنین این پله ها تاثیر بسیار زیادی در بزرگ تر نمودن فضای داخلی خانه ها دارند.
  • یکی از معایب طراحی پله گرد در فضاهای محدود، شیب تند پله ها است. اگر پله ها در فضای کم و با شعاع کوچک تر طراحی شوند، شیب تند خواهند داشت. البته هر چه فضا از گستردگی بیشتری برخوردار باشد، می توان با ایجاد کشیدگی در طراحی پله ها، میزان این شیب را کندتر نمود.

سایر بخش ها

در صورت تمایل این مقاله را دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Share on telegram
Telegram
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Print