شماره تماس: 09166228323 - 09165265638

آشنایی با ضوابط راه پله گرد (قسمت پنجم)

توجه نمودن به ساختار سازه ای راه پله ها.از نکات بسیار مهمی است که نقش بسیار اساسی در حفظ ایمنی و استحکام راه پله ها دارد.هر چه در طراحی و ساخت راه پله ها. استانداردها جدی تر در نظر گرفته شده باشند، قطعا راه پله ها نیز از دوام و ایمنی بالاتری برخوردار هستند.یکی از مدل های پله که امروزه در طراحی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، راه پله های گرد هستند. آشنایی با ضوابط راه پله گرد در طراحی و اجرای آن.می تواند در بهبود کیفیت طراحی و افزایش دوام راه پله ها بسیار موثر باشد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با ضوابط راه پله گرد در طراحی و اجرا، بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با ضوابط راه پله گرد (قسمت پنجم)
آشنایی با ضوابط راه پله گرد در طراحی و اجرا (قسمت پنجم)

استاندارد طراحی عرض پله:

یکی از نکات کلیدی در ضوابط راه پله گرد، مشخص نمودن عرض پله است. از آنجایی که عرض پله ها با توجه به میزان تردد روزانه روی آن ها، متفاوت است. باید عرض پله را با توجه به افرادی که به طور همزمان روی آن قرار می گیرند، طراحی نمود. به طور مثال در مکان های عمومی ممکن است به صورت همزمان بیش از یک تا دو نفر روی کف پله ها قرار بگیرند. در این صورت قطعا عرض کف پله باید بیشتر از خانه های مسکونی باشد.

به همین دلیل معمولا عرض پله در مکان های عمومی و پر جمعیت 120 سانتی متر در نظر گرفته می شود. همچنین در ساختمان هایی که یک یا دو نفر به طور همزمان از راه پله  ها عبور می کنند. عرض پله 100 سانتی متر در نظر گرفته می شوند. از طرفی عرض پله در راه پله هایی که به پشت بام، شیروانی و انبار منتهی می شوند، حدود 55 تا 60 سانتی متر در نظر گرفته می شود.

سایر بخش ها

در صورت تمایل این مقاله را دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Share on telegram
Telegram
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Print