شماره تماس: 09166228323 - 09165265638

ایده ای برای طراحی زیر پله گرد (قسمت دوم)

طراحی پله گرد از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. در طراحی خانه های دوبلکس به سبک کلاسیک، استفاده از پله های گرد می تواند شکوه و عظمت فضای داخل خانه را چندین برابر کند. در سبک های مدرن نیز استفاده از پله های گرد می تواند در نهایت سادگی، زیبایی خیره کننده ای ایجاد نماید. اما یکی از دغدغه های مهم هنگام استفاده از پله در هر دو سبک، پرت بودن فضای زیر پله است. معمولا استفاده از فضای زیر پله و پرتی آن زمانی به دغدغه ای جدی تبدیل می شود که فضای خانه از متراژ کمی برخوردار باشد و نتوان تمامی فضاهای مورد نیاز را به صورت جداگانه طراحی نمود. در ادامه قصد داریم شما را با یکی از ایده های جذاب جهت طراحی زیر پله ، آشنا کنیم.

ایده ای زیبا برای طراحی زیر پله گرد

معمولا در خانه های کوچک، متراژ فضا به گونه ای نیست که بتوان فضایی را به صورت اختصاصی به عنوان اتاق کار یا مطالعه طراحی نمود. به همین دلیل افراد برای مطالعه و یا کار مجبور می شوند از فضای اتاق خواب یا فضای پذیرایی استفاده نمایند. که در هر دو صورت می تواند موجب اختلال در کار و یا اختلال در خواب شود.

فضای زیر پله به ظاهر یک فضای پرت است که کاربرد خاصی در خانه ها ندارد. اما در اصول معماری و دکوراسیون، با طراحی زیر پله گرد می توان  برخی از نیازهای فضا را برطرف نمود و در عین حال به جذابیت بیشتر فضا نیز کمک کرد. به تصویر بالا نگاه کنید. در این طراحی از فضای زیر پله در نهایت سادگی به عنوان فضای مطالعه استفاده شده است. این کار نه تنها می تواند به عنوان طراحی زیر پله گرد مورد استفاده قرار بگیرد. بلکه در نهایت سادگی فضایی کاملا تفکیک و تعریف شده برای مطالعه ایجاد نموده است.


سایر بخش ها

در صورت تمایل این مقاله را دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Share on telegram
Telegram
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Print