شماره تماس: 09166228323 - 09165265638

آشنایی با انواع پله چوبی از نظر طراحی آن ها (قسمت دوم)

پله های چوبی به دلیل تنوع بالا در طراحی، می توانند در هر سبک معماری مورد استفاده قرار بگیرند. از طرفی احساس آرامش و طبیعی بودن متریال آن، موجب می شود تا مورد پسند هر فرد، با هر سلیقه ای قرار بگیرد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با برخی از انواع پله چوبی از نظر طراحی آن، بیشتر آشنا کنیم.

پله چوبی

انواع پله چوبی از نظر طراحی


پله های چوبی L: ظاهر پله های چوبی L شکل، شبیه به پله چوبی 90 درجه می باشد. با این تفاوت که پاگرد طراحی شده در این پله ها معمولا پایین تر از پله های 90 درجه قرار گرفته اند. به همین دلیل پله چوبی L شکل فضای کمتری را نسبت به پله های 90 درجه اشغال می نماید.
• پله چوبی ویندر: این راه پله ها ظاهری شبیه به پله های L شکل دارند. اما در طراحی پله چوبی ویندر از پاگرد استفاده نمی شود و پله ها به صورت پیوسته تا طبقه بعدی امتداد پیدا می کنند. محل شکست پله ها به جای پاگرد از کف پله های مثلثی استفاده می شود. معمولا از این پله ها زمانی که محدودیت ارتفاع وجود دارد، استفاده می گردد. نکته قابل توجه در رابطه با پله چوبی ویندر، نحوه قرار گیری پله ها است. معمولا بخش بسیار زیادی از راه پله در این نوع، زیر سقف طراحی می شود. که موجب پیشگیری از سرگیری پله ها می گردد.
پله های چوبی U: پله های چوبی U شکل نیز ظاهری شبیه به پله های رفت و برگشتی دارند. با این تفاوت که پاگرد این پله ها در ارتفاع پایین تری نسبت به پله های رفت و برگشتی قرار گرفته است. در نتیجه این پله ها نیز فضای کمتری را نسبت به پله های 180 درجه یا همان رفت و برگشتی، اشغال می نمایند.