شماره تماس: 09166228323 - 09165265638

آشنایی با انواع پله چوبی از نظر طراحی آن ها (قسمت اول)

پله های چوبی از جذابیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. همچنین تنوع در طراحی آن ها موجب شده تا امروزه در حوزه دکوراسیون بسیار مورد استقبال قرار گیرند. با توجه به سبک و سلیقه می توانید هر کدام از آن ها را که انتخاب نمودید، در فضای داخلی خانه مورد استفاده قرار دهید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با انواع پله چوبی با توجه به طراحی آن ها، بیشتر آشنا کنیم.

پله چوبی

انواع پله چوبی با توجه به نحوه طراحی

  • پله های نود درجه: طراحی این پله هابه گونه ای است که در محل طراحی پاگرد، شکستی 90 درجه ایجاد می شود. این پله ها از ایمنی کافی برخوردار می باشند. همچنین سطح فضایی که اشغال می کنند نیز، کاملا بهینه می باشد. معمولا در فضاهای کوچک نیز کاربرد زیادی دارند.
  • پله های رفت و برگشتی: این پله ها نیز مانند پله های 90 درجه، در محل پاگرد شکست ایجاد می شود. با این تفاوت که شکست زاویه ای 180 درجه دارد. به همین دلیل پاگردها فضای بیشتری نسبت به راه پله های 90 درجه دارند. همچنین فضای نسبتا بهینه ای را اشغال می نمایند.
  • پله های چوبی استریت: از این سبک پله ها به دلیل فضای بسیار کمی که اشغال می کنند، زمانی استفاده می شود که با کمبود فضا مواجه هستیم. بنابراین نمی توان گفت که این پله ها بسیار پرکاربرد هستند. ظاهر این پله ها بسیار ساده و تقریبا شبیه به نردبان است.
  • پله چوبی استریت با پاگرد: این پله ها نیز در سادگی و نیاز به فضای کم، ساختار و طراحی شبیه به پله های استریت دارند. با این تفاوت که در مسیر راه پله، پاگرد کوچکی نیز طراحی می شود. معمولا زمانی که تعداد پله ها زیاد و فضای در دسترس کم باشد، از این سبک پله ها استفاده می گردد.