شماره تماس: 09166228323 - 09165265638

نقاط قوت و ضعف انواع نرده برای پله گرد (قسمت اول)

انواع نرده برای پله گرد با توجه به سبک طراحی و متریال مورد استفاده در ساخت آن ها متفاوت است. این نرده ها هر کدام دارای نقاط قوت و نقاط ضعفی هستند . با توجه به نیازهای طراحی، متریال راه پله ها، سبک مورد استفاده در طراحی و … می توان مناسب ترین آن ها را انتخاب نمود. به همین دلیل برای انتخاب مناسب ترین نرده برای پله های گرد، نیاز است تا ابتدا با ویژگی های هر کدام از انواع نرده برای پله گرد، به طور کامل آشنا شوید. به همین منظور در ادامه به بررسی نقاط ضعف و قوت هر کدام از نرده های مورد استفاده در طراحی راه پله های گرد، خواهیم پرداخت.

نقاط ضعف و نقاط قوت انواع نرده برای پله گرد

یکی از انواع نرده برای پله گرد با توجه به سبک طراحی آن ها، نرده های چیپندل هستند. در طراحی این نرده ها از الگوهای با شکل ضربدری پیروی می شود. به طور کلی نرده های اجرایی شده با این سبک از طراحی، تشکیل شده از خطوطی هستند که همواره یکدیگر را قطع نموده اند. معمولا نرده های طراحی شده با سبک چیپندل را می توان با متریال های مختلفی مانند فلز و یا چوب اجرایی نمود. که البته ایده آل ترین متریال های مورد استفاده در نرده های چیپندل، چوب های طبیعی و یا مصنوعی هستند.

نقاط قوت

  • تنوع بسیار زیاد و زیبا در طرح های مورد استفاده در این سبک موجب زیبایی آن در فضاهای خارجی و داخلی بنا شده است.

نقاط ضعف:

  • پیچیدگی در طرح چیپندل موجب سختی و زمان بیشتر جهت رنگ آمیزی نرده ها می شود.

معمولا از این نرده ها برای پله های مستقیم استفاده می شود. به همین دلیل در صورت استفاده از این طرح در راه پله های گرد، به محاسبات دقیق تر و زمان بیشتری جهت اجرای نرده ها نیاز است.

در صورت تمایل این مقاله را دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Share on telegram
Telegram
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Print