شماره تماس: 09166228323 - 09165265638

مصالح به کار رفته در کف پله پیچ

کف پله معمولا قسمت مهمی است که در طراحی آن باید دقت لازم را به عمل آورد، زیرا بخش اعظمی از ایمنی پله به انتخاب مصالح کف آن مربوط میشود، اینکه در عین استحکام لغزنده نباشد، و افراد با آرامش خاطر بر روی آن قدم بردارند. متریال متنوعی مانند، چوب، آهن، ورق آجدار، سنگ و… در طراحی پله پیچ استفاده می شود، اشاره خواهیم کرد. 

انواع مصالح

مصالح در طرح ها و برش های مختلفی تهیه می شود، و می تواند زیبایی پله پیچ را چند برابر کند. معمولا متریالی که برای کف استفاده می شود، از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

 کف MDF 

یکی از به صرفه ترین مصالحی که سفارش دهندگان را راضی خواهد کرد MDF  است. این متریال با داشتن روکش های مختلف و طرح و ها مدل های متنوع  توانسته جای خود را در طراحی پله گرد باز کند. تولید ارزان این متریال هزینه های اجرای راه پله را کم کرده است، و اقتصادی بودن آن، در کنار کارایی بالا باعث محبوبیت این نوع از مصالح شده است. 

مصالح کف پله پیچ
استفاده از انواع مصالح در طراحی کف پله پیچ

پله پیچ با کف سنگ

سنگ به عنوان ماده مقاوم و مستحکم همیشه در ساختمان سازی مورد توجه بوده است. مقاومت اين متریال در برابر ضربه و سایش موجب شده که معماران انواع مختلف آن به کار گیرند. سنگی مانند مرمر ضمن انعطاف پذیری و طول عمر زیاد نمایی شکوه مند را به وجود می آورد، و معمولا در بناهای لوکس و مجلل از این متریال برای پله  استفاده می کنند. 

همچنین سنگ دیگری مانند سنگ تراورتن در برابر هوازدگی دوام بالایی دارد، که می تواند در فضای بیرونی ساختمان به کار گرفته شود، و با توجه به تنوع زیاد در طرح و رنگ سلیقه های زیادی را جذب می کند. 

کف چوب

چوب با همه زیبایی و حس آرامشی که منتقل می کند، اگر قرار است در طراحی از آن استفاده شود بهتر است از محیط های مرطوب و جریانات هوایی دور بماند. بنابراین به کارگیری آن در داخل ویلا و ساختمان انتخاب بهتری است. از چوب به عنوان متریال کف راه پله پیچ به شکل های مختلفی مانند چوب راش، یا مغز ام دی اف به همراه روکش چوب راش، فینگر جوینت گرجستانی و… استفاده می شود.