شماره تماس: 09166228323 - 09165265638

مزایا و معایب راه پله پیچ

با گسترش طراحی های جدید در ساختمان سازی و ابتکار در اجرای دکوراسیون های داخلی راه پله پیچ بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. با بررسی ویژگی های آن مزایا و معایب آن‌ را بهتر خواهیم شناخت. 

مزایای راه پله پیچ

اولین مزیت پله پیچ متراکم بودن و حجم کم آن است. با توجه به طراحی باریک این پله مساحت کمی را به خود اختصاص می دهد، و باعث شود در عین زیبا ساختن نما داخلی و وصل کردن طبقات بهم، محيط را بزرگتر نشان دهد. برخلاف راه پله های معمولی و صاف که از همان ابتدای نقشه کشی فضای مشخص و نسبتا زیادی را به خود اختصاص می دهد و به طبع از مساحتی که می تواند برای بزرگتر کردن سالن و اتاق ها استفاده کرد، کم می کند. 

مزیت دیگر پله پیچ گستردگی در استفاده از انواع متریال های مختلف است. طراحی این پله به گونه ای است که می توان از مصالح متنوع در ساخت آن استفاده کرد، مصالحی مانند، چوب فلز، شیشه و استیل.

چوب فضایی اصیل و طبیعی را به وجود می آورد، و بکر بودن محیط زندگی انسان را یادآور می شود. شیشه برای طراحی های مدرن و شیک کارایی خوبی دارد. از استیل با توجه به مقاومت و ایمنی بالا استقبال زیادی شده است. ضمن اینکه استیل با توجه به براقی  و درخشندگی خود زیبایی خاصی در فضا ایجاد می کند. 

مزایا و معایب پله پیچ
طراحی راه پله پیچ

مزیت بعدی راه پله پیچ کاربرد وسیع آن‌ در مکان های مختلف است. با توجه به اینکه این پله تنوع بسیار بالایی در طراحی دارد، و برخی از مدل های آن بسیار خاص و بی نظیر است، طرفداران زیادی داشته و در محیط های گوناگون شاهد آن هستیم.

پله پیچ از یک اصالت تاریخی برخوردار است. تاریخچه ای که رد پای آن را در قدیمی ترین و ماندگار ترین بناها مانند قصرهای پادشاهی، عمارت های مجلل می‌بینیم. این راه پله همیشه زیبایی خود را حفظ خواهد کرد، و در همه ی زمان ها جذاب و چشم نواز خواهد بود. 

معایب راه پله پیچ 

طراحی پله پیچ باید دقیق باشد، وگرنه می تواند مخاطراتی را ایجاد کند. استفاده از متریال نامناسب می تواند سطح این پله را لغزنده کند. همچنین شعاع کم و غیر استاندارد راه پله را بسیار کوچک می کند و رفت آمد از آن ترسناک و سخت خواهد بود. بنابراین لازم است برای طراحی و اجرای  پله پیچ از گروه مهندسی متخصص و ماهر کمک گرفت.