شماره تماس: 09166228323 - 09165265638

زمان مناسب جهت ساختن راه پله گرد

یکی از زیباترین و محبوب ترین مدل های طراحی راه پله، استفاده از پله های گرد است. که امروزه به وفور در طراحی خانه های دوبلکس از آن ها استفاده می شود. از آنجایی که راه پله ها در خانه های دوبلکس علاوه بر زیبایی و تاثیر در دکوراسیون داخلی خانه، دو طبقه را به یکدیگر متصل می نمایند، استحکام و مقاومت راه پله گرد نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل زمان مناسب جهت اجرای این راه پله ها می تواند در افزایش مقاومت و استحکام راه پله گرد موثر باشد. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با زمان مناسب جهت ساخت راه پله گرد، بیشتر آشنا کنیم.

زمان مناسب جهت ساختن راه پله گرد

زمان مناسب جهت ساختن راه پله گرد

زمان مناسب اجرای راه پله گرد

از آنجایی که برای ساخت راه پله های گرد نیاز است تا ورق های اتصال در سقف جای گذاری شوند. بهتر است شروع اجرای راه پله ها قبل از بتن ریزی سقف انجام شود. زیرا در صورتی که پس از بتن ریزی، ورق های اتصال را در سقف جای گذاری نمایند، هزینه ساخت و اجرای پله ها بسیار افزایش خواهد یافت.

از آنجایی که برای ساخت پلکان ها در راه پله گرد، از متریال های مختلفی مانند چوب، فلز، سنگ و … استفاده می شود. می توان پس از اجرای سقف و در زمان اجرای نازک کاری خانه، پلکان ها را اجرایی نمود. اما همانطور که اشاره شد، بهترین زمان برای ساخت سازه راه پله ها، قبل از بتن ریزی سقف است. اما مهم ترین نکته ای که قبل از شروع اجرای راه پله های گرد باید مدنظر داشته باشید، محاسبات دقیق وزن، ابعاد و اندازه راه پله ها است. مقاومت و استحکام سازه راه پله ها باید به گونه ای در نظر گرفته شود.که تحمل وزن پلکان ها و افراد در حال تردد روی آن ها را داشته باشد. همچنین ابعاد و اندازه راه پله های گرد باید به گونه ای محاسبه شود که، پله ها دارای شیب خطرناک و کف پله های کم عرض نباشند.

سایر بخش ها

در صورت تمایل این مقاله را دوستان خود به اشتراک بگذارید.

Share on telegram
Telegram
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on print
Print