شماره تماس: 09166228323 - 09165265638

جایگاه پله گرد در طراحی های مدرن

معماران نواندیش و خلاق با طراحی های بی نظیر خود یک سازه را تبدیل به یک اثر هنری می کنند، پله گرد همان اثر منحصر به فرد است که تا سال ها در ذهن کسانی که آن را دیده یا روی آن قدم گذاشته اند ماندگار می شود. آشنایی با پله گرد و نکات مربوط به آن شما را بیشتر به این پله خاص علاقه مند خواهد کرد.

 

پله گرد چیست؟ 

پله گرد نوعی پله است که سطوح مختلف را بهم وصل می کند و افراد با کمک نیروی بدنی خود ارتفاع های مختلف را با کمک آن طی می کنند. این پله دارای شعاع خاصی است که به کمک فرمول های دایره به دست می آید. نام دیگر این پله، پله پیچ می باشد. 

امروزه با توجه به روی آوردن معماران به طرح های خاص و منحصر به فرد، این نوع پله از استقبال خوبی برخوردار شده است، و می توان مدل های مختلف آن را در ساختمان های مسکونی، ویلاها، برج های تجاری و محیط های اداری و شرکت ها دید. 

طراحی پله پیچ
طراحی منحصر به فرد پله پیچ

فضای مورد استفاده برای اجرای پله گرد:

در طراحی این پله عوامل مختلفی مانند، ضخامت سقف، فاصله کف یک طبقه تا طبقه بعدی و ابعاد ساختمان در نظر گرفته می شود. فضایی که پله پیچ (گرد) در آن اجرا می شود کمتر از پله های معمولی و صاف است، و مساحت مورد نیاز برای نصب آن با توجه به ضخامت سقف و نوع پله مشخص می شود. در ساختمان هایی با طبقات زیاد قطر استاندارد این پله 110 سانتی متر است، و حداکثر تا 300 سانتی متر و با ارتفاع 3 متر می‌ توان آن را اجرا کرد. 

زمان مناسب برای سفارش پله پیچ:

از آنجایی که طراحی این مدل پله و نصب آن اصول ویژه ای دارد، لازم است در زمانبندی مناسب سفارش انجام شود. بعد از اجرای اسکلت و برپا کردن سقف ساختمان باید جای پله مشخص شود. با بالا کشیدن دیوارها و ایجاد سقف، ورق های اتصال پله در جای خود نصب می شود. این کار به ادامه پروژه ساختمانی و سهولت در رفت و آمد تیم ساخت و ساز هم کمک خواهد کرد، و نیاز به استفاده از نردبان های چوبی و فلزی نیست، و از خطرات احتمالی هم جلوگیری می شود. همچنین حمل آسان و نصب سریع آن در زمان اتمام دیوار کشی و سقف از هزینه های اضافی که بعدا ممکن است ايجاد شود، کم می کند.